Sony a7III - hvad siger Sony eksperterne til disse råd?

Spørgsmål/debat om semikompakt-, kompakt-, ultrakompakt- og dSLR.kameraer.
Besvar
Brugeravatar
Roadhouse
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Sony a7 mk. 3
Geografisk sted: Bjæverskov
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Sony a7III - hvad siger Sony eksperterne til disse råd?

Indlæg af Roadhouse » 28 mar 2019 00:45 am

Jeg fandt disse på nettet - https://briansmith.com/guide-sony-a7-ii ... ngs-hacks/.

Er der nogen I synes er rigtig gode/giver god mening at indstille for en nybegynder som mig! Jeg fotograferer ikke RAW, bare så det er på plads 😉

Sony a7 III is loaded with tons of new menu settings since the Mark II. Here’s a list of settings you’ll want to change as soon as you get the camera.

MENU > Camera Settings 1 (5/14) > AF 1 > Swt. V/H AF Area > AF Point + AF Area
This setting links AF Point & AF Area to the same part of the screen when switching between vertical to horizontal shooting.

MENU > Camera Settings 1 (9/14) > Exposure 1 > ISO AUTO Min. SS > Fast
If you’re an a7/a7II users who complained that you wanted to control minimum shutter speed with Auto ISO, Sony Engineers listened. You’re welcome!

MENU > Camera Settings 1 (10/14) > Exposure 2 > Spot Metering Point > Focus Point Link
Awesome new feature that links Spot Metering Area to the focus point.

MENU > Camera Settings 1 (12/14) > Color/WB/Img. Processing > DRO / Auto HDR > D-R Off
Unless you’re shooting quick & dirty Jpeg only, turn this off and adjust shadow detail in post.

MENU > Camera Settings 1 (13/14) > Focus Assist > Peaking Setting / Peaking Level > Low
It may sound counter-intuitive but you want the lowest sensitivity for the most accurate feedback

MENU > Camera Settings 1 (13/14) > Focus Assist > Peaking Setting / Peaking Color > Red or Yellow
By default Peaking Color is White but unless you’re shooting a school bus against a red wall, either yellow or red is a usually a better choice.

MENU > Camera Settings 2 (3/9) > Movie 3 > Movie w/shutter > On
Allows you to use the shutter button to start video recording

MENU > Camera Settings 2 (7/9) > Display/Auto Review2 > Auto Review > 2 Sec
I prefer to see a 2 sec playback of the last image, but if you don’t – leave this off

MENU > Camera Settings 2 (8/9) > (Still Photo) Custom Key 3 > Focus Hold Button > AF2 > Eye AF
Best way to activate Eye AF is using Focus Hold Button when using lenses that have a Focus Hold Button.

MENU > Camera Settings 2 (9/9) > Custom Operation 2 > MOVIE Button > Movie Mode Only
This setting prevents unintentional movie recording

MENU > Setup (2/7) > Setup 2 > Touch Operation > On
This setting allows ‘Touch Focus’ which is a godsend for landscape, architectural & product photography and video.

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: https://www.fujifilm.com/
Geografisk sted: http://www.naestved-ny-fotoklub.dk/

Re: Sony a7III - hvad siger Sony eksperterne til disse råd?

Indlæg af Søren N » 28 mar 2019 07:38 am

Tjah det er nogle udgangspunkter for at tilegne sig erfaring men nogle af dem er meget afhængige af personlige præferencer. Prøv dem af leg med kameraet og find hvad der passer dig bedst. Prøv i øvrigt af om Godox flash/grotter fungerer i Wireless om? Hvis ikke sæt den til off. Det ser ud til den settings er ændret så det er muligvis ikke nødvendigt.

Brugeravatar
SørenM
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Sony A7R3

Indlæg af SørenM » 29 jun 2019 13:23 pm

Jeg ved godt at det er en lidt response! Men tjek https://www.friedmanarchives.com/A73/ - har hans bøger for A7R3 og A9 og de er supergode til at gå stort set alle indstillinger igennem + give forslag til hvad de bør sættes til. I mit hoved burde mr. Friedman være den som skriver manualerne til Sonys kameraer :)

Kenny Poulsen
Rang: BURST MODE
Rang: BURST MODE

Indlæg af Kenny Poulsen » 04 jul 2019 19:20 pm

Enig med Søren om Gary´s bøger :-)

Btw....Gary Friedman holder weekendseminar i Kbh (Holte ?) i september.

Besvar