Køb af nyt/brugt kamera

Spørgsmål/debat om semikompakt-, kompakt-, ultrakompakt- og dSLR.kameraer.
Besvar
Brugeravatar
NygaardRanders
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Canon EOS 5D
Geografisk sted: Randers - Østjylland

Køb af nyt/brugt kamera

Indlæg af NygaardRanders » 01 dec 2019 23:09 pm

Hej FS.
Jeg har været væk herfra en del år efterhånden. Tabte interessen for år tilbage. Jeg solgte alt mit Canon grej, og købte et A6000.
Det kamera har gjort det fint som familie kamera, og er dejligt kompakt, men der mangler noget pang når man har været vant til den store sensor fra et FF kamera.
Jeg vil derfor have fat i et FF kamera igen, men uden at det skal gå over gevind økonomisk. Jeg har overvejet et brugt A7/A7ii. Jeg kører MC (en dyr hobby overtager en anden..), og det kompakte vil bestemt ikke være en ulempe.
Det der for mig taler mest imod Sonyen er udvalget af brugte original optikker, hvis interessen skulle tage fart igen. Der er et noget større udvalg af Canons L objektiver til sammenligning.
Eftersom jeg har været væk noget tid, vil jeg gerne høre om der er forslag til alternativer, og om generelle erfaringer med Sony FF.
Krav: WiFi er et must. Pris i lejet omkring 5000. Full frame.
På forhånd tak.

Kenny Poulsen
Rang: BURST MODE

Re: Køb af nyt/brugt kamera

Indlæg af Kenny Poulsen » 02 dec 2019 12:22 pm

1) gå efter mindst A7II, ikke A7, specielt grundet fokus og stabilisering.
2) Der er både Sony, men også Tamron og senest Sigma objektiver og så alt det andet......Voigtlander, Zeiss, Samyang og andre
3) I øvrigt kan du jo bruge dine A6000 objektiver der også, APS-C ja, men virker i det format, også i HD-video
4) Og så kender du menustrukturer og betjening i øvrigt fra A6000
5) Desuden kan du jo anvende "alle" fabrikater af objektiver ved brug af adapter, og det virker (Sony A-mount, Minolta, Canon, you name it...) så der er masser af billigt glas derude. Bare sig til...jeg har masser på lager hvis interesse

Kenny Poulsen

Indlæg af Kenny Poulsen » 02 dec 2019 12:27 pm

Brugeravatar
Jesper A. H.
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Sony A7iii, Sony A200
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Jesper A. H. » 02 dec 2019 12:51 pm

NygaardRanders skrev:
01 dec 2019 23:09 pm
Hej FS.
Jeg har været væk herfra en del år efterhånden. Tabte interessen for år tilbage. Jeg solgte alt mit Canon grej, og købte et A6000.
Det kamera har gjort det fint som familie kamera, og er dejligt kompakt, men der mangler noget pang når man har været vant til den store sensor fra et FF kamera.
Jeg vil derfor have fat i et FF kamera igen, men uden at det skal gå over gevind økonomisk. Jeg har overvejet et brugt A7/A7ii. Jeg kører MC (en dyr hobby overtager en anden..), og det kompakte vil bestemt ikke være en ulempe.
Det der for mig taler mest imod Sonyen er udvalget af brugte original optikker, hvis interessen skulle tage fart igen. Der er et noget større udvalg af Canons L objektiver til sammenligning.
Eftersom jeg har været væk noget tid, vil jeg gerne høre om der er forslag til alternativer, og om generelle erfaringer med Sony FF.
På forhånd tak.
Med de krav i næstsidste linie, så er der ikke andre spillere på banen end Sonys A7 serie. Og vælg mk2 over mk1 - osse selvom folk siger det er en af de mindste "opgraderinger" nogensinde - i brugtmarkedet er prisforskellen meget lille i kroner og ører...
Og i øvrigt enig med Kenny P :-)

Brugeravatar
Søren N
Kamera: https://www.fujifilm.com/
Geografisk sted: http://www.naestved-ny-fotoklub.dk/

Indlæg af Søren N » 02 dec 2019 13:17 pm

NygaardRanders skrev:
01 dec 2019 23:09 pm
Hej FS.
På forhånd tak.
Hvad mener du med Pang? Jeg har selv et A6000 og har kigget A7II men følte ikke der var den store forskel.
Hvilke objektiver har du i øvrigt til dit A6000?

Besvar