Erfaringer med eu.mydigitaland.com

Anmeldelser af eks. fotobøger, fotoudstilling og andre foto events.
Besvar
Brugeravatar
Jacob A.
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 30 okt 2007 17:05 pm
Kamera: Nikon D800
Geografisk sted: Nørrebro

Erfaringer med eu.mydigitaland.com

Indlæg af Jacob A. » 13 maj 2017 21:12 pm

Som overskriften antyder, søger jeg nogen, der har handlet med ovenstående webshop. Jeg kan se rundt omkring på nettet, at folk får deres ting leveret, omend med forsinkelser.
De giver 1 års garanti, og de er meget billige.
Er der noget, jeg skal være opmærksom på? Jeg står ikke og skal investere i noget lige nu, men det er altid godt med bookmarkede webshops til fremtidigt brug:-)

Brugeravatar
phw
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 17 apr 2008 08:21 am

Re: Erfaringer med eu.mydigitaland.com

Indlæg af phw » 14 maj 2017 12:39 pm

Bare det at de giver 1 års garenti.

I EU gælder at der er 2 års reklamationsret. Så enten er det ikke et firma inden for EU, selvom de siger at de vil sende fra London (men det er så snart heller ikke EU mere).

Men det er en eller anden konstruktion der gør at de ikke vil overholde lovgivningen.

Du kan være sikker på at det er parallel-import og ifm. en reklamation vil de dække din udgift til at få det rep. lokalt. Kan man så være sikker på det??

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 4271
Tilmeldt: 12 jan 2011 18:03 pm
Kamera: https://www.fujifilm.com/
Geografisk sted: http://www.naestved-ny-fotoklub.dk/

Re: Erfaringer med eu.mydigitaland.com

Indlæg af Søren N » 14 maj 2017 14:13 pm

Garanti og reklamationsret er 2 forskellige ting. Jeg tror normen er 1/2 og 2 år.

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... forskellen

Brugeravatar
phw
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 17 apr 2008 08:21 am

Re: Erfaringer med eu.mydigitaland.com

Indlæg af phw » 14 maj 2017 14:34 pm

Søren N skrev:Garanti og reklamationsret er 2 forskellige ting. Jeg tror normen er 1/2 og 2 år.

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... forskellen
Det er rigtigt.

Men de skriver ikke noget om reklmationsret på deres hjemmeside.

De skriver kun at de vil yde 1 år lokal garenti, hvor de dækker dine udgift til reparation. Så er det jo spændende om de gør.

Og hvis man søger, så handler man med et firma i Hong Kong og ikke et firma i EU.

Hvis man f.eks køber Canon, der er solgt via Canon Europa, så giver Canon 1 års garenti i hele EU. Men da de sælger varer der er beregnet til det Japanske marked, så gælder Canons 1 års Europa garenti IKKE. Så du er tilbage til at de dækker dine udgifter.

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Indlæg: 4271
Tilmeldt: 12 jan 2011 18:03 pm
Kamera: https://www.fujifilm.com/
Geografisk sted: http://www.naestved-ny-fotoklub.dk/

Re: Erfaringer med eu.mydigitaland.com

Indlæg af Søren N » 14 maj 2017 14:51 pm

Ja det er jo ret symptomatisk for firmaer med meget lave priser :(

Brugeravatar
Jacob A.
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 30 okt 2007 17:05 pm
Kamera: Nikon D800
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Erfaringer med eu.mydigitaland.com

Indlæg af Jacob A. » 14 maj 2017 16:23 pm

DetGårNok skrev:
Jacob A. skrev:Er der noget, jeg skal være opmærksom på?
Ja, men du har jo tilsyneladende selv googlet firmaet og overbevist dig selv.
Nej, det er jo netop derfor, jeg spørger.
Mærkelig kommentar.

Brugeravatar
Jacob A.
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 30 okt 2007 17:05 pm
Kamera: Nikon D800
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Erfaringer med eu.mydigitaland.com

Indlæg af Jacob A. » 14 maj 2017 16:27 pm

Jeg tænkte jo nok, det var noget parallelimport, grundet prisen.
Jeg er ikke så stiv i reglerne - derfor spørgsmålet. Tør nok ikke købe noget i den dyrere ende, da hele problemstillingen med reparation er lidt speget.

Brugeravatar
Jacob A.
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 30 okt 2007 17:05 pm
Kamera: Nikon D800
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Erfaringer med eu.mydigitaland.com

Indlæg af Jacob A. » 14 maj 2017 19:41 pm

DetGårNok skrev:
Jacob A. skrev:
DetGårNok skrev:
Jacob A. skrev:Er der noget, jeg skal være opmærksom på?
Ja, men du har jo tilsyneladende selv googlet firmaet og overbevist dig selv.
Nej, det er jo netop derfor, jeg spørger.
Mærkelig kommentar.
Hvad mærkeligt er der i det?
Jeg læser og opfatter din tekst derhen, at du har overbevist dig selv, til trods for at du ikke står overfor et køb lige nu.
Hvis jeg har opfattet det forkert, så er du velkommen til at sige det.
Jeg spørger til folks erfaringer med den specifikke webshop, og om der er noget, jeg skal være opmærksom på.
Du svarer 'ja', men at jeg tilsyneladende allerede har bestemt mig??
Dit ja indikerer, at der er noget, jeg skal være opmærksom på?
Måske er det mig, der har formuleret mig uklart. Min hensigt var at søge andre, der kunne give deres input i forhold til emnet.
Jeg har ikke besluttet mig for noget og står ikke overfor et køb.

Besvar