Erfaringer med fotobravo.de?

Anmeldelser af eks. fotobøger, fotoudstilling og andre foto events.
Besvar
AndyK
Rang: Nyankommen
Kamera: Nikon Z6

Erfaringer med fotobravo.de?

Indlæg af AndyK » 01 maj 2019 08:55 am

Hej

Jeg har set mig lun på Hoyas HD nano serie af filtre, og jeg vil gerne investere i nogle stykker af dem til nogle nye objektiver.
Desværre er der kun meget få danske butikker (jeg foretrækker at støtte danske butikker), der sælger den serie af filtre - faktisk kun Computersalg, og de udnytter deres "monopol" lidt for voldsomt mht. priserne.

Jeg har så kigget på både amazon.co.uk og amazon.de for at få et overblik over de firmaer, der sælger gennem dem. Amazon selv (dvs. "sold and fulfilled by Amazon") er jeg ikke meget for at bruge når det drejer sig om varer, der er forholdsvist nemme at forfalske, da de blander lagervarer de selv har skaffet med varer med samme stregkode som er indsendt (til Amazons centrale lager) af tredjepartsbutikker, hvis ordrer bliver "fulfilled by Amazon". Dette gør de for at opnå nem og frem for alt hurtig håndtering af ordrer. Desværre er der efterhånden en del eksempler på at Amazons kunder modtager falske varer - hvilket jeg kan se i anmeldelser

På amazon.de faldt jeg dog over fotobravo.de: Det ser ud til at de har fået gode anmeldelser, og de har gode priser. Derfor overvejer jeg stærkt at bestille direkte fra dem.

Jeg synes dog ikke der er særlig meget info at finde om dem på nettet: De er nærmest kun nævnt på én side a´la trustpilot og det kun med anmeldelser givet gennem Amazon (ikke at det automatisk diskvalificerer dem - bare lidt mystisk).
Derfor dette indlæg og følgende spørgsmål:

Er der nogen af jer, der har erfaring med fotobravo.de?

På forhånd tak.

P.S. @moderator: Jeg synes ikke jeg kunne finde et forum, der åbenlyst matcher mit emne, så jeg vil naturligvis sætte pris på hvis du flytter den til et mere relevant sted.

Brugeravatar
perthorup
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Olympus OMD & Pen
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Erfaringer med fotobravo.de?

Indlæg af perthorup » 01 maj 2019 09:51 am

Hejsa
Kender ikke den pågældende forhandler. MEN kan anbefale fotokoch.de som også har hoya filtrene. Har handler der flere gange med hurtig levering og absolut ingen bøvl af nogen slags.
MVH/Per

AndyK
Kamera: Nikon Z6

Re: Erfaringer med fotobravo.de?

Indlæg af AndyK » 01 maj 2019 10:28 am

Tusind tak for svaret.

Rart at vide at de er gode at handle med. Desværre er de noget dyrere, og de fleste af filtrene er ikke på lager (1 uge - 2 måneder leveringstid!), men det kan jo være givet godt ud når man ved at butikken er reel.

Besvar