Paris.

Forum til spørgsmål om og anbefaling af rejsedestinationer.
guppy
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Kamera: OM-D E-M10

Re: Paris.

Indlæg af guppy » 09 jul 2015 10:52 am

DetGårNok skrev:
guppy skrev:
Palshøj skrev:Alle de gange jeg har været i paris, har stikkene ikke givet mig nogen problemer.. Det er en fantastisk by, ligegyldigt hvor du drejer dig, så står motiverne i kø.. Rigtig god fornøjelse, et temmelig missundelig.. :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Bare husk at langt de fleste franske bygninger og kunstværker er beskyttet af ophavs ret og du ikke må offentligøre billeder af det (uden først at have indgået aftale med de enkelte rettighedshavere).

Heldigvis er de fleste af kendte lændmærker så gamle at copyright er udløbet, men f.eks. Eifeltårnet natbelysning er stadigt beskyttet.
Jeg er klar over, at belysningen på tårnet har en særstatus, men en turist der tager et billeder af tårnet og viser det frem på f.eks. Facebook har da ikke overtrådt nogen love mig bekendt.
http://www.globallegalpost.com/blogs/gl ... r-6410796/

Opsummeret som
Whilst it is hard to imagine SETE sending out a cease-and-desist letter or filing a lawsuit against individuals sharing holiday photos on Instagram, if an image starts to attract economic value or high public exposure, users should be aware that the penalties for copyright infringement can be heavy.
Eller; - jo der er en lov mod det, det er ikke så sandsynligt at rettighedshaverene vil opdage existensen af dit billede, men hvis de gør det skal du være forberedt på at de kan rejse krav mod dig. Omend det er mere sandsynligt de bare beder dig om at fjerne det, uanset skal de reagerer - hvis de ikke forsvarer sine rettigheder risikerer de de facto at miste dem.

Brugeravatar
ZaXaZ
Rang: Aktiv
Rang: Aktiv
Kamera: Nikon D5300
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Paris.

Indlæg af ZaXaZ » 09 jul 2015 15:28 pm

Mail bomb to: alt der har med fransk/Frankrig at gøre for at spørge om lov til at bruge ens ferie billeder.

Spøg til side.
Hvis jeg skulle få en skud som bare må deles med omverden så må jeg jo bare
Så må man jo bare sende en mail og spørge om lov til at smide ens ferie billeder på facebook/fotostart eller andet :P

Besvar