Tip! Vil du være fotomodel?

Lav et opslag her, hvis du SØGER en fotograf til eks. bryllup eller andre typer fotoopgaver - ELLER hvis du ER FOTOGRAF og vil UDLEJES til diverse opgaver, eller søger en MODEL.
Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Tip! Vil du være fotomodel?

Indlæg af jakobdam » 20 nov 2006 21:55 pm

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har det store kendskab til modelbranchen.

Et godt sted at starte for piger med en modeldrøm i maven, hvadenten de overvejer det som deltid eller fuldtid, ser dog ud til at kunne være her:

http://www.onlinecasting.dk/

På OnlineCasting.dk kan man tilmedle sig GRATIS, og tilknytte op til 3 billeder til profilen.

Vælger man at betale en evt. merpris kan man få en plusprofil, der har mange ektra funktioner og goder.

Der er en seriøs auditions-liste, der jævnligt opdateres, sÃ¥ man kan holde øje med alle relevante castings man ønsker at deltage i. Se den her:
http://www.onlinecasting.dk/auditions.asp

Det kan naturligvis være en fordel at have nogle gode billeder man kan vise frem i sin profil - til dette formål kan man enten besøge en professionel fotograf eller gå til en amatørfotograf.

Uanset hvad man vælger, så bør man se noget af denne fotografs arbejde FØR man indvilliger i/betaler for en fotosession.

Se flere gode råd, samt et udkast til en kontrakt her:
http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=18
Senest rettet af jakobdam 15 mar 2007 23:40 pm, rettet i alt 1 gang.

gustavjensen

Indlæg af gustavjensen » 15 mar 2007 20:29 pm

Guruen indenfor amatør modeller giver gode råd her:
http://www.elinesvendsen.dk/

stoned

Indlæg af stoned » 15 mar 2007 23:17 pm

gustavjensen skrev:Guruen indenfor amatør modeller giver gode råd her:
http://www.elinesvendsen.dk/
Hun/ hendes hjemmeside er godt nok ikke gode venner med Firefox, så jeg må vente med hendes gode råd til en anden gang :D

Desuden Gustav, her i Sønderjylland er gode råd jo noget vi spiser :wink:

luf123

Indlæg af luf123 » 28 jul 2007 13:21 pm

Hun/ hendes hjemmeside er godt nok ikke gode venner med Firefox, så jeg må vente med hendes gode råd til en anden gang
Den virker nu fint med Firefox her

MortenHH

Indlæg af MortenHH » 31 dec 2007 00:49 am

www.modeltypes.dk kan også anbefales...

ppehrson

Indlæg af ppehrson » 13 apr 2008 19:49 pm

Modeltypes.dk bliver udvidet lige nu så søgning bliver mere brugbar. :-)

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af jakobdam » 13 apr 2008 20:03 pm

ppehrson >

Super :) - en lille bøn; lige nu er der et problem hvis man lader et ' indgå i sin profiltekst (fandt jeg ud af)... så jeg har to profiler, da den første jeg oprettede brugte et ' og derfor kan man ikke logge ind på den, da man efter login kommer til en fejlskærm...

Er det muligt I kan rette denne fejl, og evt. gøre det nemmere og mere klart hvad man skal gøre hvis man ønsker flere uploads - visa/dankort betaling ku være helt super! :)

ppehrson

Indlæg af ppehrson » 13 apr 2008 20:49 pm

De foregående programmører lavede en del bøffer og dem skal jeg nok kigge på. Også punkt to du nævnede :-)

kagala

Indlæg af kagala » 07 jul 2008 15:57 pm

Har bare skimmet siden, men er det gratis at låne modellerne?
Der må da være en masse truntebørn derude, der gerne vil fotograferes til deres portofolio :-)

JesSor

Indlæg af JesSor » 07 jul 2008 21:31 pm

kagala skrev:Har bare skimmet siden, men er det gratis at låne modellerne?
Der må da være en masse truntebørn derude, der gerne vil fotograferes til deres portofolio :-)
Jeg har for nogen tid siden haft kontakt til onlincarsting.dk og de låner bestemt ikke deres modeller ud.
Hvis ikke man kan betale for jobs når det gælder foto, får du ikke engang godkendt din profil. Jeg havde en LAAANG mail korespondance med hved jeg gætter på var lederen, og lige meget hvilket forsvar jeg kom med, og lige meget at jeg opfyldte de krav de skriver man skal for at få en profil, var der ikke noget at gøre. Jeg foreslog at de tilpassede deres web. til de krav han gav mig, og det lovede han at gøre. Om det er sket, har jeg så ikke undersøgt.

ppehrson

Indlæg af ppehrson » 26 aug 2008 23:33 pm

JesSor skrev:
Jeg har for nogen tid siden haft kontakt til onlincarsting.dk og de låner bestemt ikke deres modeller ud.
Hvis ikke man kan betale for jobs når det gælder foto, får du ikke engang godkendt din profil. Jeg havde en LAAANG mail korespondance med hved jeg gætter på var lederen, og lige meget hvilket forsvar jeg kom med, og lige meget at jeg opfyldte de krav de skriver man skal for at få en profil, var der ikke noget at gøre. Jeg foreslog at de tilpassede deres web. til de krav han gav mig, og det lovede han at gøre. Om det er sket, har jeg så ikke undersøgt.
De er slet ikke interesseret i at være et seriøst agentur. Jeg ved ikke hvad de er for nogen. Men én ting er helt sikkert: de varetager ikke modellernes interesser.

De sites jeg har haft mest ud af er:

www.models.se
www.modelmayhem.com
www.modeltypes.dk
www.hotpeople.dk
www.strandbabe.dk

Den sidste dog kun til opgaver jeg aflønner.
Modeltypes er svær at bruge, jeg har haft et samarbejde med ejeren med vi røg uklar, så jeg går p.t. og overvejer at bygge et nyt site. Måske kan det inkorporeres med fotostart.

-peter

karstenl.com

Indlæg af karstenl.com » 26 okt 2008 18:45 pm

tjek da også lige denne nye side ud www.model2you.com som er ganske gratis at bruge...

nfashion

Re: Tip! Vil du være fotomodel?

Indlæg af nfashion » 01 sep 2009 15:21 pm

Der er også den mulighed at besøge Niebuhr Models hjemmeside. Jeg ved de af og til låner deres 'new face' modeller gratis ud - med det simple krav, at modellerne blot selv får billederne til frit brug. Og så er man også sikker på at få modeller med det rette udseende.

Se http://www.niebuhr-models.dk

HenrikB

Re: Tip! Vil du være fotomodel?

Indlæg af HenrikB » 01 sep 2009 15:39 pm

Jeg vil også fremhæve modelfotograferne.dk og modli.dk som begge formidler kontakt mellem på TFP basis. modelfotograferne har en relativt stor base af modeller, og der bliver arangeret tfp ture.
modeli har rigtig gode søge funktioner, hvis man er amatør, og ikke har et stor bugedt til transport, desvære er der endnu ikke så mange modeller

D.Guldberg

Re:

Indlæg af D.Guldberg » 02 jan 2010 21:59 pm

Når du siger "truntebørn" hvilken alder mener du så? måske kunne jeg være interesseret.. :)

Besvar